torsdag 18 januari 2018

Helgfrågan vecka 3


Det är snart dags för middag men medan jag värmer soppan så hinner jag svara på veckans Helgfråga. Den här veckan vill Mia veta

Vilka blogg aktiviteter deltar du i? ( Utveckla gärna svaret och skriv gärna om du tycker något saknas)
Bonusfråga:
Har du något husdjur?


--------------------

Deltar oftast i Tematrio, Veckans Topplista, Hett i hyllan,  Helgfrågan, En smakbit på söndagen. Ibland något mer (t ex Kulturkollos veckoutmaning) beroende på temat. Och så Månadens bästa bok.
När det gäller läsutmaningar är det nästan bara sådana som pågår hela året och där jag inte känner mig alltför styrd i min läsning. De jag är med i under 2018 finns under fliken Utmaningar 2018. Jag har testat lite annat också (div läs-a-lot) tidigare men tycker inte de riktigt passar mig.

Bonusfrågan: Vi har huset fullt med husdjur



Två katter (än så länge, det blir kanske en till i år): Dart (Savannah) och Nitro (Bengal)





Sex illrar



16 kommentarer:

  1. så fina katter, undrar hur illrar trivs...

    SvaraRadera
  2. Illrar var ett ovanligt husdjur. Jag är kattmänniska och vi har en liten kille på 8 månader. Jag var så liten när vi skaffade vår förra katt och jag tycker det är så kul att följa deras utveckling.

    SvaraRadera
  3. Åh mysigt med illrar! Min farmors syster hade det när jag växte upp.

    SvaraRadera
  4. Har ni sex illrar, va häftigt👍

    SvaraRadera
  5. Katt har jag haft men det var länge sen. Är väldigt förtjust i djur och lite sugen på hund eller katt, men som det är nu skulle det inte funka. Men någon gång kanske....

    SvaraRadera
  6. Oh, illrar, det har min granne, två stycken, dom är jättefina

    SvaraRadera
  7. Jag var lite inne på att skaffa iller, men så läste jag någonstans att de är väldigt sociala. Då gav jag upp det, kanske inte så bra att lämna en ensam en hel arbetsdag då :(

    SvaraRadera
  8. Så många utmaningar du är med i, och många husdjur - ett härligt liv helt enkelt :)

    SvaraRadera
  9. Vilka fina katter! Jag är dessvärre lite rädd för illrar, blev biten som barn.

    SvaraRadera
  10. Å så stiliga katter! :) Tänk, illrar vet jag inte så mycket om, ett djur jag borde ta reda på mer om.

    SvaraRadera
  11. Det där med era illrar tycker jag är så häftigt :-)

    SvaraRadera
  12. Illrar är ju hur kul som helst. De är riktigt söta.

    SvaraRadera
  13. hade du inte Cornish Rex också?

    SvaraRadera
  14. Illrar är mer ovanligt.
    Och torsdag är soppdag.

    SvaraRadera
  15. Dina katter är så fina! :)

    SvaraRadera
  16. Katter är ju så mysiga. Illrar har jag aldrig haft någon närmare relation till.

    SvaraRadera