torsdag 25 januari 2018

Hett i hyllan #128


Jag vaknade i morse av att det var väldigt varmt och anade lite vad jag skulle få se ute. Och visst, det är plusgrader ute och nästan ingen snö kvar...inte kul alls. Jag föredrar ett lagom snötäcke och minusgrader, det blir så mycket ljusare och luften känns fräschare.Nu är det i alla fall dags för Monikas Hett i hyllan och hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-------------------------------


Den här gången plockade jag fram en bok från gästrummet och självklart är det ett loppisfynd, den här gången från 2015




Angelologi: Änglarnas tecken av Danielle Trussoni
Baksidestext:
"Sankta Rosa-klostret, New York. En dag när den 23-åriga syster Evangeline utför sina sysslor i klostrets bibliotek hittar hon en brevsamling som kommer att förändra hennes liv. I breven, som är från andra världskriget, upptäcker Evangeline något ofattbart: i generationer har det pågått en kamp mellan änglar och människor. En kamp som hon själv, utan att veta om det, varit högst inblandad i redan från födseln. Samtidigt närmar sig ett stort antal bevingade varelser klostret. Stämningen är hotfull. Kan Evangeline med hjälp av ledtrådarna som döljs i breven hitta det föremål som kan avgöra striden och rädda mänskligheten?"





Den här köpte jag alltså 2015 på Ulva bakluckeloppis och jag tror jag vet varför jag plockade med mig den. Då läste jag nästan inget som ens närmade sig fantasy eller övernaturligt eftersom det kändes som att det låg utanför min bekvämlighetszon. Den här boken ska vara en  thriller, men läser man baksidestexten så inser man att det nog finns en del övernaturligt/fantasy i den också och antagligen tyckte jag att det var precis lagom för att jag skulle klara av att läsa boken. Men, numera läser jag redan mer inom den genren och jag känner mig inte speciellt lockad av den här längre så jag får nog ta mig en rejäl funderare på om boken ska behållas eller hamna i utrensningslådan.



10 kommentarer:

  1. ny författare för mig, verkar spännande

    SvaraRadera
  2. Åh, den köpte en kompis till mig på bokmässan för många år sedan. Undra om ens hon har läst den, hehe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man hinner inte alltid läsa allt man köper.

      Radera
  3. Den boken verkar spännande. Hade aldrig hört talas om den tidigare.

    SvaraRadera
  4. Den har jag faktiskt läst :) Har för mig att jag gillade den. Tror det är första delen i en serie men jag har inte sett någon fortsättning på svenska i alla fall.

    SvaraRadera
  5. Känner vagt igen framsidan (eller liknar den en annan?) men jag har definitivt inte läst den!

    SvaraRadera
  6. Det är inte klokt vad många böcker det finns som man aldrig har hört talas om :)

    SvaraRadera
  7. Den har jag aldrig lyckats ta mig igenom. Lite sådär tror jag att den var.

    SvaraRadera