söndag 4 mars 2018

En smakebit på søndag - Hjärtat fullt utav dig

Det blev verkligen inte mycket läst på lördagen. Precis som jag hade misstänkt så var jag så slut efter att ha varit på dop att jag somnade i soffan, så det var först sent på kvällen som jag började läsa. På söndagen kanske det inte heller blir så mycket läst eftersom jag har en del annat som måste göras i första hand. Men ibland hinner man bara inte hur mycket man än vill.  Men söndagen börjar med En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

----------------------

Min smakbit kommer från sidan 72 i Hjärtat fullt utav dig av Aliya Dahlgren (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)



"Just i det ögonblicket, då hon vågade möta hans fasta blick, föddes kärlekshistorien mellan Omar och Birgitta. Aldrig hade hon mött en så exotisk och stilig man. Han hade å sin sida aldrig sett en så vacker kvinna. De stod en lång stund och bara såg på varandra. Omedvetet gjorde hon sig lite kortare genom att kuta med ryggen. I de höga klackarna var hon nästan huvudet längre än mannen som stod framför henne och hon ville inte på något sätt riskera att genera honom. Han var redan fascinerad av hennes längd och besvärades inte det minsta över att knappt nå henne till nästippen. Att hon skulle komma att bli hans kvinna kändes förutbestämt."




15 kommentarer:

  1. tack för smakbiten, jag blir nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten! Okänd bok för mig.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten - den var fin.

    SvaraRadera
  4. Det høres ut som de to har møtt en sjelevenn :-)
    Jeg fikk heller ikke lest så mye i går. Men jeg kom hjem fra universitetet og lange undervisningsdager på fredag så jeg hadde bare planlagd å slappe av. Jeg var noe slut jeg og :-) I dag håper jeg imidlertid jeg får lese og har allerede lest noen kapitler i Krittmannen, som ligger på nattbordet.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  5. Ibland behövs det inte mer för att veta att man har hittat rätt :)

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Jag tycker om omslaget mycket.

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten tur man inte är så lång.

    SvaraRadera
  8. Den här boken kände jag inte till, blir lite nyfiken. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Det var en okänd bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. okänd bok för mig. okänt förlag också, ser det ut som. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten! Kände inte till den boken.

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten. Känner varken till boken eller författaren.

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbit! En ny bok för mig.

    SvaraRadera
  14. Høres ut som et supersøtt første møte! Takk for smakebiten.

    SvaraRadera
  15. Ett sådant möte skulle jag vilja ha någon gång :)

    SvaraRadera