tisdag 27 mars 2018

Påskläsutmaning 2018 - Läslista


Mia håller en Påskläsutmaning i år också och jag bestämde mig till slut för att delta. Utmaningen börjar 29/3 och slutar på annandagen 2/4 kl 23.55. Under den perioden ska man försöka läsa så mycket som möjligt. Fullständiga regler och anmälan finns HÄR. Jag är väldigt osäker på hur mycket lästid jag kommer att få i påsk så jag var länge tveksam till om jag skulle delta men bestämde mig till slut för att göra det i alla fall, jag lär ju läsa i alla fall och blir det inte så mycket så spelar det egentligen ingen roll....

Nu var det då dags att bestämma vad man ska läsa. Och det är nog det här som är det svåraste för mig eftersom jag inte gillar att bestämma i förväg vad jag ska läsa. Alltså tar jag i lite i överkant och reserverar mig med att det kan bli ändringar i högen


Stieg Trenters Sturemordet av Jakob Nilsson
Hämnaren av Jan-Erik Fjell
Dödskaravanen av Mats Erasmie
H som i hök av Helen Macdonald
Fader av Hjo av Annette Brandelid
Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
Yxmannen av Ray Celestin

Sen får vi väl se hur mycket jag hinner med...







4 kommentarer:

  1. Hämnaren var riktigt bra! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken intressant hör. Yxmannen är verkligen läsvärd.

    SvaraRadera
  3. H som i hök kommer jag nog läsa under året, men inte nu till påsken. Men jag är rejält nyfiken på den :) Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden var den av böckerna om Polly jag tyckte sämst om, men förhoppningsvis gillar du.

    SvaraRadera