tisdag 13 mars 2018

Veckans topplista vecka 11: Böcker jag ser fram emot i vår


Tisdagen börjar med Veckans Topplista , som anordnas av Johannas deckarhörna. Dagens tema är

Böcker jag ser fram emot i vår

-----------------

Visserligen har jag en jättelista på böcker som jag redan har hemma och som jag ser fram emot att läsa, men det är lite roligare att lista sånt som kommer ut i vår. Jag har inte sådär jättekoll på alla, men några vet jag ju att längta efter. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning.







1. Annars skjuter jägaren mig av Nele Neuhaus












2. Den frusna elden av Jens Henrik Jensen












3. München av Robert Harris













4. Bödlarna i Tyburn av Tony Parsons











5. Vit krysantemum av Mary Lynn Bracht


















11 kommentarer:

  1. Jens Henrik Jensen vill jag gärna läsa

    SvaraRadera
  2. Den sista var inte så bekant, den får jag googla på.

    SvaraRadera
  3. Nya titlar för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Flera av dessa som jag blir nyfiken på så tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Annars skjuter jägaren mig ser jag också fram emot!

    SvaraRadera
  6. Nele Neuhaus! Den åker direkt upp på min lista.

    SvaraRadera
  7. Spännande titlar, tack för tipsen!

    SvaraRadera