torsdag 8 mars 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 10: Vi skapar en chick-lit kanon!



Dags för Kulturkollos veckoutmaning som den här veckan  handlar om chick-lit. Utmaningen lyder

Hur som helst, så har jag nog aldrig sett ett förslag på en chicklit-kanon. Så vad passar bättre än att vi i veckans utmaning skapar vår alldeles egna chicklit-kanon?
Vilka chicklit-titlar bör man ha läst? Ge förslag på en eller ett par titlar som borde finnas med på en sådan här lista.

-------------------------- 

Jag tycker det är otroligt svårt att hålla isär chick-lit, feelgood och t o m vissa typer av romance. Även om jag inte läser mycket inom de genréerna så har det ju blivit en del genom åren och jag börjar faktiskt gilla de böckerna mer och mer.

Lucy Dillon såklart. Jag har läst några av hennes böcker, t ex Och så levde de lyckliga, När livet börjar om och min favorit bland dem





Hundra omistliga ting








Något lite nyare är Katy Colins vars böcker om Georgia, som blir lämnad vid altaret, åker på sin första utlandsresa och därefter tar över en resebyrå  och anordnar resor åt singlar "Äventyr för ensamma hjärtan", balanserar någonstans mellan chick-lit och feelgood





Destination Thailand














Destination Indien










Destination Chile












2 kommentarer:

  1. Jag gillar också Dillon, men jag har inte läst din favorit. Den ska jag läsa.

    SvaraRadera