torsdag 1 mars 2018

Helgfrågan vecka 9


Idag har vi alltså varit på bokrean och efter middagen blev det såklart lite soffliggning för mig och slötittande på tv. Jag har nu precis stigit upp så jag tänkte ta en mugg te och läsa lite men först är det dags för Mias Helgfråga. Den här veckan vill hon veta

Vilken bok som blir film 2018 ser du framemot?
(annars kan du tipsa om en bok som blivit en bra film)

Bonusfråga:
Hur ser ditt skrivbord ut, eller där du sitter och bloggar?

-----------------------

Inte en enda av dem som fanns med på Mias lista. Jag tittar inte på film speciellt ofta så jag kan inte ens tipsa om en bok som blivit en bra film eftersom jag inte sett så många. Jag har ju läst Glasslottet och tänker gå och se filmen vid tillfälle men jag har ingen aning om hur bra filmen är... men jag kan ju i alla fall tipsa om att läsa Glasslottet av Jeannette Walls (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken) och kanske sen se filmen också. Jag har svårt att tänka mig att en film baserad på den boken skulle vara dålig.

Verkligen inte rätt tillfälle att fota mitt skrivbord. För tillfället är det ett katastrofområde eftersom jag håller på och sorterar och arkiverar en hel del papper så det ligger drivor av diverse papper, blanketter, mappar osv lite överallt. Jag fick försöka begränsa bilden så att de enorma pappershögarna inte syns alltför mycket. Alltså är det bara en liten del av skrivbordet som är med på bild.


10 kommentarer:

  1. Glasslottet har jag läst då hette den Glasborgen. Den filmen skulle jag nog vilja se. Fin datorskärm,,hehe fram med pappershögarna, de har sin charm

    SvaraRadera
  2. Jag ser på film mellan varven men är i en period där det blir mer tv-serier. Glasslottet känner jag till men har inte läst.

    SvaraRadera
  3. Får kanske hålla utkik efter Glasslottet då?!

    SvaraRadera
  4. jag håller också på att slänga papper, ständigt pågående... men nu kommer det inte så mycket nytt, har mappar i datorn.

    SvaraRadera
  5. Glasslottet ska jag se så småningom, jag hoppas att den ska komma på någon streamingtjänst så jag slipper köpa den :)

    SvaraRadera
  6. Jag hittade inte heller någon film som kommer som jag ville se. Det blir lätt kaos vid skrivbordet :)

    SvaraRadera
  7. Det är klart det ska finnas pappershögar på ett skrivbord :-)

    SvaraRadera
  8. Ser också väldigt sällan på film men är ändå nyfiken på de två jag tipsar om på min blogg då En sista semester är väldigt bra. Och potatisskalspaj-boken som jag ännu inte har läst har jag hört mycket gott om.

    SvaraRadera
  9. Glasslottet har jag inte läst. Men kan ju hålla ögonen öppna efter filmen.

    SvaraRadera
  10. Glasslottet känner jag inte till, bör man kanske kolla upp då. :)

    SvaraRadera