måndag 5 mars 2018

Sammanfattning/Utvärdering vecka 09

Ännu en vecka har alltså gått och vecka 9 var inte precis bra läsmässigt sett. Jag hade inte så jättemycket att göra den veckan, däremot var jag väldigt okoncentrerad och satt och funderade mycket. Sen blev maken förkyld och kom hem efter halva onsdagen och när han är hemma så blir det ibland så att jag inte riktigt får ro att sitta och läsa. Utöver det så startade bokrean så vi slog ihop veckohandlandet med besök på bokrean och där rök en hel dag den veckan. Under helgen hann jag sedan inte läsa nästan någonting eftersom vi hade fullt upp med annat.


Men under vecka 09 hann jag med att

Läsa klart 2 böcker




Snö av Jakob Mjöbring (recension den här veckan)
Hjärtat fullt utav dig av Aliya Dahlgren (recension den här veckan)







Skriva om 3 böcker

Svart skugga - Ida Axelsson 
Maestro - Geir Tangen 
Bränd himmel - Gilly Macmillan 

Det dök inte upp några rec.ex i brevlådan och det var nog lika bra för i och med att bokrean startade.

Trots att vi köpt en del böcker så är jag stolt över att jag lyckats hålla igen lite och bara köpt 6 böcker hittills (jag räknar bara de böcker som jag köpt åt mig själv, inte de maken köpt som jag kanske ändå kommer att läsa så småningom)

Köpa 6 böcker (jag räknar bara med de böcker jag köpt åt mig, inte makens böcker trots att jag nog gärna läser flera av dem om jag får tid)

Ett litet liv av Hanya Yanagihara
Manolitas tre bröllop av Almudena Grande
Begravd jätte av Kazuo Ishiguro
Allt blir bättre med bacon av Christopher Sjuve
H som i hök av Helen Macdonald
Lasaros tårar av Henrik Tord

Min checklista som jag började med för någon vecka sen fungerar klockrent och den kommer jag att fortsätta med.
Att-göra-listan däremot fungerade inte alls så den har jag lagt åt sidan än så länge. Kanske jag provar igen lite längre fram.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar