söndag 25 mars 2018

En smakebit på søndag - Nu är det kul igen

Lördagen blev en riktigt bra och lugn dag med mycket läsning, precis som jag hade hoppats. Det har varit lite brist å energi under hela förra veckan men nu börjar det kännas som att orken börjar komma tillbaka. Det betyder att jag kanske kan få lite mer gjort på söndagen. Men söndagen börjar med En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!


------------------------

Min smakbit kommer från sidan 14 i Nu är det kul igen: Från utmattning till arbetsglädje (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken) av Karin Adelsköld med Jessika Devert




"Jag är ledsen att säga det - i Sverige är vi stela och tråkiga när det kommer till våra arbetsplatser. Men lugn, jag ska lära er allt jag kan!
Det mest klassiska är att vi jobbar, har möten, diskuterar viktiga frågor hela veckan lång och sen skojar till det med en aw på lokal på fredagen. En gång om året har företaget kick-off och då minsann tar ledningen i från tårna! Hela dagen går åt till att snacka om prognoser, framtid, siffror och kalkyler. Sista 40 minutrarna tar företaget in en komiker, som jag själv, för att täcka humordelen. Jag går upp, drar mina bästa skämt och bam! - så var det roliga över lika fort som det började. Dessutom är alla i bänkarna vid det här laget så trötta att de hade asgarvat om så riksbankschefen hade visat sig."















18 kommentarer:

  1. visste inte att den boken fanns. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Karin Adelsköld är kul, men jag håller inte riktigt med henne om stelt och tråkigt på arbetsplatsen. Hon har nog bara haft otur :)

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Vi hade henne som föredragshållare på jobbet en gång - mycket uppskattat! Jag följer henne på Instgram också, och gillar hennes ärliga inlägg.

    SvaraRadera
  4. Haha, träffande beskrivning! Hade jag varit kvar i arbetslivet hade jag säkert läst denna! tack för smakbiten

    SvaraRadera
  5. Det hørtes ut som en interessant bok. Jobb blir en helt annen ting om en har arbeidsglede.
    Ha en riktig fin palmesøndag!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Boken verkar intressant.

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten! Men jag har kul på mitt jobb med mina kollegor. Vi har också bra chefer som varit bra på personvård.

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbit. Säkert många träffsäkra iakttagelser.

    SvaraRadera
  9. Rolig smakbit. Tack för den!

    SvaraRadera
  10. Supert! Akkurat hva vi alle trenger :)

    SvaraRadera
  11. Låter rolig. Humor och kul på jobbet är viktiga ingredienser. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Ligger en del i smakbiten :)

    SvaraRadera
  13. Jag har läst en annan bok av henne.

    SvaraRadera
  14. Okänd bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera