torsdag 15 mars 2018

Hett i hyllan #135


Torsdagen börjar med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

------------

Jag har plockat fram ett av mina loppisfynd igen


Siri av Lena Einhorn (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)
Baksidestext:
"Ett år efter sitt första möte med August Strindberg bryter friherrinnan Siri Wrangel radikalt med sin tids konventioner och lämnar man och barn för att leva med den unge begåvade författaren. Tillsammans vill Siri och August forma ett liv byggt på jämbördighet och respekt för varandras önskningar, och hon välkomnas i hans konstnärskretsar. Hennes dröm om att bli aktris går mot alla odds i uppfyllelse och hon lyckas få anställning på Dramatiska Teatern, samtidigt som Augusts litterära stjärna stiger. Men livet i äktenskapet ska snart börja ta sig vågar hon aldrig kunnat förutse."


Den här boken köpte jag på bakluckeloppisen på Täby Galopp 2015. Jag tyckte baksidestexten lät intressant och så hade jag hört en del positivt om den så när jag fick syn på den så var det självklart att jag skulle köpa den.
När jag läser baksidestexten nu så tycker jag fortfarande att den låter intressant och som en bok som jag vill läsa. Alltså stannar den här kvar i bokhyllan i väntan på att jag ska få tid att ta itu med den.

4 kommentarer:

  1. Lena Einhorn har jag inte läst något av, men jag köpte hennes Madeleine F på bokrean :)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst Ninas resa av denna författare.

    SvaraRadera
  3. Den här har jag läst (lånat exemplar). Jag gillade den inte så mycket som jag trodde, men jag och biografier brukar sällan komma överens

    SvaraRadera
  4. Den här har jag varit intresserad av! :)

    SvaraRadera