tisdag 6 mars 2018

Veckans topplista: Vinterns bästa

Just nu känner jag för att Tisdagen börjar med Veckans Topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Dagens tema är Vinterns bästa, dvs de fem bästa jag läst under december 2017 - februari 2018.
---------------

Det blev en väldigt  blandad kompott idag på alla möjliga sätt. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.




Mörkermännen - Jens Henrik Jensen













Drakviskaren - Lovisa Wistrand












Vågornas viskningar - Tamara McKinley











Grejen med kärlek - Julie James












Triptyk - Karin Slaughter



17 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dessa. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen. Har inte läst någon av böckerna.

    SvaraRadera
  3. Spännande blandning, jag gillar också att läsa ganska varierat. Drakviskaren har jag sett på flera IG-konton, roligt att se att den är så bra.

    SvaraRadera
  4. Drakviskaren... nu blir jag lite ledsen för att jag tackade nej till den :(

    SvaraRadera
  5. Mörkermännen och Slaughter står sedan länge på läslistan

    SvaraRadera
  6. Triptyk igen, den pockar på att bli läst känns det som.

    http://violensboksida.bloggplatsen.se/2018/03/06/11514592-toppfem-vecka-10-vinterns-basta/

    SvaraRadera
  7. Jag vill läsa Oxen serien, men kanske lyssnar istället

    SvaraRadera
  8. Drakviskaren har även jag läst under vintern. Den nådde inte riktigt i topp. men inte långt efter.

    SvaraRadera
  9. Inte läst någon på din lista, tack för tips!

    SvaraRadera
  10. Drakviskaren har jag läst :)

    SvaraRadera
  11. Triptyk har jag läst och gillade :)

    SvaraRadera
  12. Jensens böcker är jag lite nyfiken på...

    SvaraRadera
  13. Har inte läst någon av böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  14. Grejen med kärlek satte jag på min lista också!

    SvaraRadera