lördag 17 mars 2018

Veckans bokmärke vecka 11

Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det! Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag också kan se vad du har mellan sidorna.

Idag tänkte jag visa upp två helt olika bokmärken

1.Det första är någonting jag hittade i boken jag började läsa nyligen. Något som är roligt med loppisfynd är att man ofta hittar något som tidigare ägaren använt som bokmärke, det kan vara gamla kvitton, ett riktigt bokmärke, etiketter eller vad nu ägaren har haft till hands när hen behövt markera hur långt hen hunnit. Såna här fynd sätter igång min fantasi direkt, jag får som en liten bild i huvudet av vasr förra läsaren läst boken just då när hen lagt in det där i boken.
Den här gången hittade jag ett långt grässtrå snyggt instucken på ett ställe. Min tanke är då direkt att förra ägaren läst den här boken utomhus och när hen sedan läst klart och inte haft ett bokmärke eller något annat i närheten så har hen bara tagit ett långt grässtrå och stoppat in i boken för att markera sidan.


Och så tar jag ett riktigt bokmärke också.


2. Det här  bokmärket är ett som jag inte kunde motstå när jag såg den på Tradera. En dödskalle var jag ju tvungen att ha i min samling





1 kommentar: