tisdag 6 mars 2018

Vilodag idag

Jag försökte planera tidigare med att ta en vilodag per vecka, men självklart blev det som vanligt, tycker jag nånting är kul så ångar jag bara på utan att tänka på konsekvenserna. Och nu kom påminnelsen om det här med nödvändigheten av att ha en vilodag. Jag har varit väldigt trött ett tag nu och varit tvungen att ta en extra vilopaus varje eftermiddag förutom min vanliga kvällsvila. Alltså var det dags för lite sunt förnuft, dvs ta en riktig vilodag, och det fick bli idag. Nu känns det redan bättre och jag får nog se till att komma ihåg det dr med en vilodag i veckan hädanefter. Kanske att jag borde sätta upp en stor skylt på väggen ovanför datorn så jag inte glömmer bort det igen...




2 kommentarer:

  1. jo, gud sa också att vi ska vila på söndagar men den sjunde dagen har blivit en shoppingdag...

    SvaraRadera
  2. Vad skönt det lät! Tänk om man hade kunnat prioritera det.

    SvaraRadera