tisdag 20 mars 2018

Top Ten Tuesday: Böcker på vårens läslista

Det är inte speciellt ofta som jag deltar i Top Ten Tuesday, som numera anordnas av That Artsy Reader Girl. Det blir bara när temat fungerar för mig och det gör den idag. Idag är det alltså tio-i-topp på vårens läslista som gäller.

Books On My Spring TBR

---------------------------

Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och jag vet att det kommer att komma fler som går före en del av dem som finns i de här listan, men jag har plockat bland dem som jag har hemma just nu

1. Bortom portalen - en antologi av Oscar Källner m fl
2. München av Robert Harris
3. Nu är det kul igen av Karin Adelsköld och Jessika Devert
4. Täcknamn: Hilde av Kjell Ola Dahl
5. Hämnaren av Jan Erik Fjell
6. Glasverandan av Ann Cleeves
7. Ryssar är såna som gillar björkar av Olga Grjasnowa
8. Silverdolken av Katharine Kerr
9. Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
10. En bön för de stulna av Jennifer Clement


3 kommentarer:

  1. Bortom portalen ska jag också läsa :)

    SvaraRadera
  2. München funderar jag på om jag kanske borde läsa.

    SvaraRadera
  3. Olga Grjasnowas bok är jag nyfiken på

    SvaraRadera