söndag 4 mars 2018

Månadssammanfattning Februari 2018



Månadssammanfattning - Februari 2018

Antal lästa böcker: 13
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4207
Inbundet: 4
Kartonnage: 2
Danskt band: 1
Häftad: 2
Storpocket: 0
Pocket: 4
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 9
Lästa hyllvärmare: 3
Köpt: 4
Fått: 12
Antal lästa böcker 3 x 3 under 2018: 2
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2018: 4
Kaosutmaningen 2018: 7 klara
Månadens bästa bok: Triptyk av Karin Slaughter


Böckerna jag läst i februari är (titeln är länkad till recensionen, alla är inte recenserade ännu). Lästa böcker för varje månad det här året finns under fliken Läst 2018



Livet blir aldrig som man tänkt - Anethe Bergendahl 
Triptyk - Karin Slaughter 
Grejen med kärlek - Julie James 
Den blå färgen - Tracy Chevalier 
Skuggvinter - Louise Baumgärtner 
Grannen from hell - Carina Aynsley 
Jag är Fiona som dödar - Urban Johansson 
Destination Chile - Katy Colins 
Den sista fristaden - Tracy Chevalier 
Svart skugga - Ida Axelsson 
Maestro - Geir Tangen 
Bränd himmel - Gilly Macmillan 
Snö - Jakob Mjöbring 






Jag blev jätteförvånad när jag såg hur bra den här månaden hade gått. Februari är ju en kort månad och jag brukar ha en del annat att göra så det blir ännu mindre med lästid, men den här gången har det gått riktigt bra med läsningen. Inte nog med det, det har också gått riktigt bra med läsningen till årets utmaningar. Och med hjälp av min check-lista har jag faktiskt också hållit jämna steg med recensionsskrivandet. Bokrean startade ju i slutet av februari så nu är det bara att glömma det där med köpstopp på böcker, men fram till dess höll jag mig faktiskt riktigt duktigt från att köpa några. 

Vi är några dagar inne i mars månad, och än så länge ser det ljust ut på läsfronten. Den här första helgen har visserligen varit en ren katastrof läsmässigt men läslust har jag och så länge tiden räcker till så borde även mars gå bra. 









2 kommentarer:

  1. En modern familj skall jag också läsa, några av de andra har jag sett men inte läst. Riktigt bra läsmånad!

    SvaraRadera
  2. Triptyk är verkligen riktigt bra. Du verkar ha haft en bra läsmånad överlag :)

    SvaraRadera